Inloggen op je laadpaal is niet een dagelijkse bezigheid. Ga je voor het eerst inloggen of ben je vergeten hoe het ook alweer zat? In dit artikel lees je hoe je in 4 stappen kan inloggen op je laadbeheer.
1. Maak een account aan
Als je nog geen account moet je deze eerst aanmaken. Afhankelijk van je laadpaalaanbieder kan dit op 2 manieren:
Welke informatie je moet geven tijdens de registratie is verschillend per aanbieder. Mogelijk moet je de volgende informatie verlenen:
Het serienummer bevindt zich ergens op de laadpaal. Door deze meteen in te vullen is je laadpaal toegevoegd aan je account en geactiveerd.
2. Ga naar de inlogpagina
Als je eenmaal een account hebt aangemaakt is het tijd om in te loggen. Het is belangrijk dat je de juiste inlogpagina bezoekt. Elke aanbieder heeft zijn eigen inlogpagina en dit kan ook verschillen tussen zakelijk en particulier.
Hieronder vind je de inlogpagina’s van de bekendste laadpaalaanbieders:
Extra tip!
Vrijwel alle laadpalen kan je tegenwoordig gebruiken met een bijbehorende app. Gebruik de inloggegevens van je laadpaalaccount om in te loggen op de app. Zo kan je je laadpaal ook beheren vanaf je telefoon.
3. Log in met je gebruikersnaam
Je gebruikersnaam is vaak je email. Je gebruikt meestal hetzelfde e-mailadres waarmee je het laadbeheer hebt aangevraagd. Als je gebruikersnaam niet wordt herkent heb je mogelijk een ander e-mailadres gebruikt of moet je je nog registreren.
Heb je net een laadpaal aangeschaft en moet deze nog geïnstalleerd worden? Wacht dan tot de laadpaal is geplaatst en houd je inbox in de gaten. In de activeringsmail die je mogelijk hebt ontvangen vind je meer informatie over de vervolgstappen.
4. Log in met je wachtwoord
Voer vervolgens het wachtwoord in wat je hebt aangemaakt tijdens het aanmaken van je account. Bij veel laadpaalwebsites is het mogelijk om je wachtwoord opnieuw in te stellen. Klik op de link ‘Wachtwoord vergeten’ om een email te ontvangen en een nieuw wachtwoord aan te maken.
Ontvang je deze email niet, dan gebruik je mogelijk de verkeerde email om in te loggen. Probeer in dit geval een andere emailadres of neem contact op met het desbetreffende laadpaalbedrijf.
Inloggen op je laadpaal werkt niet
Als het inloggen op je laadpaal niet werkt zijn er een paar oorzaken:
Zoals al eerder gezegd is het inloggen op je laadpaal geen dagelijkse bezigheid. De kans is groot dat in de loop der tijd laadpaalbedrijven zijn overgenomen of zijn samengevoegd.
Denk aan de samenwerking tussen Anwb en Eneco of aan ENGIE klanten die ondertussen een andere link gebruiken (Eneco eMobility, z.d.). Hierdoor is het webportaal mogelijk veranderd en dien je een andere inlogpagina te bezoeken.
Veelgestelde vragen
De kans is groot dat je nog wat vragen hebt over het inloggen op je laadpaal. Hieronder bespreek ik de meest gestelde vragen.
Bronnen
Duurzaam In Actie hanteert strikte richtlijnen voor het verzamelen van betrouwbare informatie. Kom meer te weten over hoe we ervoor zorgen dat onze inhoud accuraat en actueel is door ons redactioneel beleid te lezen.